'Meer rust nu ik mijn producten eerder krijg'

'Meer rust nu ik mijn producten eerder krijg'

Sinds begin dit jaar is locatie Rijnsburg van Royal FloraHolland van het traditionele verdeelproces overgestapt op het vraaggestuurd orderpicken. Gevolg daarvan is de dienst Select Delivery, waarbij kopers kunnen kiezen in welk tijdvak zij hun producten aangeleverd krijgen. “Een hele verbetering”, zo stelt Sander Hogenboom van Sanders Fleurs.

“In het verleden heb ik me weleens negatief uitgelaten over het te laat leveren van mijn bloemen. In 2022 kwam het wel eens voor dat er pas rond 13.00 uur of 13.15 uur werd geleverd. Dat zorgde voor de nodige spanning binnen ons bedrijf, want wij willen ook tijdig aan onze klanten in Frankrijk leveren”, vertelt hij.

Eerst sceptisch
“Aanvankelijk keek ik ook sceptisch naar orderpicken, omdat het in het begin leek alsof het oude systeem toch beter werkte. Het duurde ook bij orderpicken langer voordat ik mijn handel kreeg, en hetzelfde geldt voor collega-kopers. Maar ik begrijp ook dat alle begin moeilijk is, en dat het niet in één keer vlekkeloos kan verlopen.”

Lees hier verder

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie