Geranium in de media

24-04-2019    13:34   |    Goedemorgen

Aan de start van een nieuw geraniumseizoen voert het kwekerscollectief Pelargonium for Europe een uitgebreide promotiecampagne om consumenten te stimuleren balkon en terras op te fleuren met geranium.

In de campagne, die zich richt vrouwen van 25 tot 50 jaar, staat de diversiteit en het eigentijdse karakter van de geranium centraal. Het gaat om een multimediale campagne. De eerste publicaties staan al in bladen als VROUW, Libelle en Vriendin. In de komende weken komt daar nog media-aandacht bij in dagbladen en via social influencers. Op televisie is er ruime aandacht voor geraniums, onder meer in populaire RTL-programma’s als Koffietijd en Eigen Huis & Tuin.

Inspiratie
Trendwatcher en groenstylist Romeo Sommers heeft op dinsdag 23 april in Koffietijd (RTL4) inspirerende ideeën en praktische tips gegeven om het balkon of terras om te toveren tot een bloeiend zomerparadijs. Romeo: 'Iedereen met of zonder groene vingers zou geraniums op het balkon of terras moeten zetten. Niet alleen zijn het dankbare zomerbloeiers maar ook helemaal hip. Er zijn veel verschillende soorten die uitbundig bloeien of heerlijk geuren.' Op zaterdag 1 juni zijn geraniums wederom op televisie te zien in het programma Eigen Huis & Tuin (RTL4).

Winkelvloer
Om verkoop te ondersteunen worden er nieuwsbrieven verzonden naar exporteurs, tuincentra en bloemisten en is er volop promotiemateriaal beschikbaar. Via de social mediakanalen (Instagram, Facebook en Pinterest) van Pelargonium for Europe wordt aan consumenten getoond dat de geranium een makkelijke, eigentijdse en dankbare zomerbloeier is. 

Pelargonium for Europe
Het kwekerscollectief Pelargonium for Europe is een initiatief van Dümmen Orange, Elsner PAC, Florensis/P. van der Haak Handelskwekerij, Geranien Endisch en Selecta One. Het doel is om de verkoop van geraniums te stimuleren in de negen Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, België, Polen, Oostenrijk, Zwitserland en Zweden. Marketingbureau Concept Factory is verantwoordelijk voor de promotiecampagne in Nederland en België.

Op de foto: Romeo Sommers deelde inspiratie in Koffietijd.
Foto: Pelargonium for Europe


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Ctgb: twee middelen toegelaten

Het College voor de toelating van gewasbeschermingsmiddelen en biociden beoordeelde onlangs drie gewasbeschermingsmiddelen op basis van een...