Jarige Decorum is klaar voor toekomst

18-10-2019    09:58   |    Goedemorgen

Op donderdag 17 oktober vierden de leden van Decorum samen met haar partners het 20-jarig bestaan van de telersvereniging. Met twee gastsprekers, een enthousiaste toelichting van het bestuur en een culinaire wereldreis door de keuken van Barn47 was er een informatief en gezellig programma samengesteld. Tijdens het jubileumfeest werd één ding helder en dat is dat de vereniging inspeelt op een veranderende markt.

Met futuroloog Christian Kromme en klantrelatie expert Feike Cats nam Decorum haar genodigden mee naar 2030 en gelijktijdig laten zien hoe belangrijk samenwerking is om mondiale veranderingen en uitdagingen het hoofd te bieden. Kromme gaf zijn visie op de impact van digitalisering op organisaties en maatschappijen. De futuroloog schetste een beeld waarin organisaties veranderen, bestaande hiërarchieën op zijn kop worden gezet en consumentenmacht groter wordt. Maar hij schetste eveneens dat robotisering er voor zal zorgen dat veel banen verdwijnen en dat productieprocessen straks niet meer dan een algoritme zijn, welke robots beter kunnen uitvoeren dan mensen.

De kracht van Decorum
 Al tijdens de opening van voorzitter John Grootscholten werd duidelijk dat de kracht van Decorum de vereniging zelf is, waar kennis delen gemeengoed is. In de wereld die Kromme schetste, is samenwerking en het delen van kennis belangrijker dan ooit. De basis is een gezamenlijke visie op merkbeleid en afzet, maar ondertussen is de vereniging veel meer dan dat alleen. De onderlinge samenwerking van de kwekers brengt de kennis en kunde naar een hoger niveau. Directeur Raymond Hedges gaf aan de bezoekers een kijkje in de keuken van Decorum en over wat de markt in 2020 kan verwachten van de telersvereniging. Logischerwijs zet Decorum verder in op thema’s als duurzaamheid en innovatie. Als lid van FSI2020 ligt Decorum op schema om al haar leden te certificeren. Naast alle innovaties welke Decorum leden op de tuin doen, lukt het Decorum goed om noviteiten onder de aandacht te brengen bij groothandel en bloemisten. Nieuw is de opstart van een marketplace strategie, waar Decorum samen met gespecialiseerde exporteurs een assortiment beschikbaar stelt op digitale podia zoals Amazon. Hedges benadrukte dat kwekers in het collectief sterk zijn en het hoofd kunnen bieden aan complexe thema’s zoals digitalisering.

Geslaagde bijeenkomst
 Met ruim 200 bezoekers is voorzitter John Grootscholten tevreden: “Ik kijk terug op een hele geslaagde middag en avond. Decorum is niet alleen succesvol dankzij de inzet van onze leden, maar ook dankzij onze klanten en andere relaties. We zien steeds vaker in vakbladen en social media dat eindklanten het over Decorum hebben. Daar zijn we trots op”. Onder de bezoekers waren diverse gerenommeerde exporteurs en zelfs vertegenwoordigers van Duitse groothandel organisaties.

“Decorum is een merk waar de gehele sierteeltsector trots op mag zijn. De aanwezigheid van sterke merken zegt iets over de volwassenheid van een markt. Decorum draagt daar een hele belangrijke bijdrage aan bij, welke veel verder gaat dat een merk in de markt zetten. Sterker nog, Decorum heeft de deuren geopend voor heel veel andere partijen. Daarmee draagt Decorum bij aan het mondiale succes van de Nederlandse sierteelt sector”, aldus Hedges.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Instagram: Oppotten maar!

Ed Schalke laat vol trots op Instagram weten dat het bedrijf bij SV.CO in De Lier een nieuwe Javo plus...

Instagram: Zelfverzekerd

Wat maakt dat Manta More de 'Next Gen(eration)' phalaenopsis is? De lip van de Manta More is groter, waardoor...